2010: ‘ReclameKlassiekers’ in de Beurs van Berlage

Na de succesvolle tentoonstelling ‘ReclameHelden in 2000, met 70.000 bezoekers in twee maanden, werkt het ReclameArsenaal 10 jaar na dato opnieuw aan een grote tentoonstelling over reclame. Op de tentoonstelling ‘ReclameKlassiekers in de Beurs van Berlage gaan bezoekers eind 2010 een tocht maken langs de meest creatieve, populaire en ontroerende reclames uit deze en afgelopen eeuw, een sprankelende mix van publieksfavorieten en van campagnes die volgens vakgenoten klassiek zijn geworden. Van het allereerste Blue Band meisje tot het polariserende ‘Liever naakt dan namaak. Van Verkade albums tot Flippo-gekte. En van de eerste tot de allernieuwste commercial van Centraal Beheer’s ‘Even Apeldoorn bellen’.

Puttend uit de rijke collectie van het ReclameArsenaal wordt de tentoonstelling ‘ReclameKlassiekers een entertainende en educatieve expositie die – helemaal in lijn met de missie van het ReclameArsenaal – onderstreept dat reclame meer dan de moeite waard is om te bewaren, te bestuderen en te tonen.

Het komend jaar zal het tentoonstellingsteam, met in de frontlinie Thecla Schaeffer (FHV/BBDO) en ReclameArsenaal-bestuurslid Jan Knaap, de communicatiebranche nader informeren en betrekken bij dit nieuwe initiatief. Mail tschaeffer@fhv.bbdo.nl of j@nknaap.nl als u direct al meer wil weten.