De Stichting

De stichting het ReclameArsenaal heeft tot doel het behoud en beheer van het erfgoed van de Nederlandse reclame. Het ReclameArsenaal verzamelt en beheert reclamehistorische collecties en maakt deze via de International Advertising & Design DataBase (IADDB) direct toegankelijk voor het publiek.

Het ReclameArsenaal stimuleert onderzoek, verzorgt publicaties, organiseert tentoonstellingen, onderhoudt een kenniscentrum en adviseert of helpt anderen bij soortgelijke activiteiten. De stichting is ontstaan in 2001 uit een fusie tussen het Nederlands Reclamearchief (1981) en het Nederlands Reclame Museum (1975).

In de afgelopen decennia heeft het ReclameArsenaal een grote collectie opgebouwd die bestaat uit onder meer affiches, verpakkingsmaterialen, vakliteratuur en radio- en tv-commercials. Door schenkingen wordt de verzameling met regelmaat uitgebreid.

Het bestuur en de dagelijkse werkzaamheden van het ReclameArsenaal worden uitgevoerd door vrijwilligers.

Stichting Het ReclameArsenaal is een culturele ANBI.

Huidig bestuur:
Martijn Le Coultre, voorzitter
Max Pieter Fränkel, secretaris/penningmeester
Anna Zinkweg, lid

ANBI-status en jaarverslagen

ANBI

RA Jaarverslag 2017